Fem tips til at mindske stress på arbejdspladsen
Afbrydelser er en af de største syndere
Vi bliver afbrudt MANGE gange i løbet af vores arbejdsdag af både e-mails, telefonopkald, kollegaer, chatfunktioner, sms’er og overspringshandlinger som SOME.
Efter en afbrydelse kan det tage op til 23 min. at vende tilbage til det, vi var igang med og i 40% af tilfældene vender vi slet ikke tilbage til opgaven.
Din intelligensformåen forringes med op til 20% på en dag med mange afbrydelser. Jævnlige afbrydelser har større negativ effekt på de kognitive evner end jævnlig forbrug af hash. 😕
Afbrydelser forstyrrer vores evner, kreativitet og effektivitet og er en stressfremkaldende faktor.
Fem konkrete tips til at mindske stress på arbejdspladsen:
- Læs kun e-mails på bestemte tidspunkter
- Sluk telefon når du skal fordybe dig i en opgave
- Start dagen med det vigtigste (beslut det dagen inden)
- Træk dig tilbage, arbejd hjemme
- Tidslommer/lukkezoner, hvor du ikke kan forstyrres.
Hvad gør I på din arbejdsplads for at mindske forstyrrelser?
Hvad fungerer godt for dig?
Hvem burde læse med her?