Fem tips til at mindske stress på arbejdspladsen

Afbrydelser er en af de største syndere

Vi bliver afbrudt MANGE gange i løbet af vores arbejdsdag af både e-mails, telefonopkald, kollegaer, chatfunktioner, sms’er og overspringshandlinger som SOME.

Efter en afbrydelse kan det tage op til 23 min. at vende tilbage til det, vi var igang med og i 40% af tilfældene vender vi slet ikke tilbage til opgaven.

Din intelligensformåen forringes med op til 20% på en dag med mange afbrydelser. Jævnlige afbrydelser har større negativ effekt på de kognitive evner end jævnlig forbrug af hash. 😕

Afbrydelser forstyrrer vores evner, kreativitet og effektivitet og er en stressfremkaldende faktor.

 

Fem konkrete tips til at mindske stress på arbejdspladsen:

 

  • Læs kun e-mails på bestemte tidspunkter
  • Sluk telefon når du skal fordybe dig i en opgave
  • Start dagen med det vigtigste (beslut det dagen inden)
  • Træk dig tilbage, arbejd hjemme
  • Tidslommer/lukkezoner, hvor du ikke kan forstyrres.

 

Hvad gør I på din arbejdsplads for at mindske forstyrrelser?

Hvad fungerer godt for dig?

Hvem burde læse med her?